portes obertes

Col.legi Maristes Girona - blog

El passat dimarts  23 de desembre els alumnes de 3r d’ESO, acompanyats dels seus tutors, vam anar a visitar Món Sant Benet. Un cop allà, ens vam repartir per grups i cadascú va fer un taller de cuina.

Vam conèixer la fundació Alícia, un centre amb vocació social, dedicat a la innovació tecnològica en cuina, a la millora dels hàbits alimentaris i a la valoració del patrimoni agroalimentari.

Els tallers van ser ‘Roda el món i torna al Born’, dedicat a la invocació històrica a la cuina; ‘Cassoles i provetes’, on vam estudiar els processos químics a la cuina  i ‘No arribo, no arribo, què dino?’ , un taller de cuina ràpida i saludable.

PICA LLETRES

CONCURS TELEVISIU DE LLETREJAR – 3r d'ESO

Aquest curs ha estat el segons any que Maristes Girona participa al concurs Pica Lletres en la seva fase comarcal. Tot va començar un dia a classe en què la nostra professora de llengua catalana, Carme Fornells, ens va dir que practicaríem a les hores complementàries de l'assignatura per tal de representar el nostre col•legi en aquest concurs que se celebra entre alumnes de 3r d'ESO de tot Catalunya. Consisteix en lletrejar paraules en català. Hi ha cinc nivells de dificultat. El darrer, se les porta de veritat. Entre nivell i nivells, s'han de resoldre embarbussaments, saber identificar barbarismes, definir...

Després de diverses jornades d'entrenament, vam ser escollits (en algunes classes l'elecció va ser tan renyida que fins i tot ho vam haver de fer a sorts!) per anar al concurs. Mentre practicàvem davant els nostres companys, ens sentíem nerviosos però alhora realitzats pels nostres avenços a l'hora de lletrejar. Sense adonar-nos-en, ja érem en un plató de televisió, amb els focus enlluernant-nos i amb els micròfons preparats per lletrejar. Va ser llavors quan vam ser conscients de la importància de deixar bé l'escola. Tot i la pressió, vam ser capaços de fer-ho molt bé (alguns més que altres!).

El resultat es veurà per TVGirona el mes d'abril. Us convidem a veure l'experiència que vam viure. I a descobrir si haurem estat capaços o no de passar a la gran final a nivell nacional!

MIREIA ANTONER, FERRAN BOADELLA, JÚLIA DELGADO, ÀLEX GALLART, MIREN GONZÀLEZ I POL PÉREZ

LA POESÍA DE LOS SIGLOS DE ORO DE LA LITERATURA ESPAÑOLA

Hace años que imparto en la escuela esta asignatura. Y siempre nos toca empezar con unos temas arduos para los alumnos que se inician en el bachillerato. Unos cuatrocientos años les separan de autores como Garcilaso, Fray Luis de León, San Juan de la Cruz, Lope de Vega, Francisco de Quevedo o Luis de Góngora. A pesar de ello, han aprendido a recitarlos (con más o menos fortuna) y a poner en imágenes aquello que los poetas imaginaron en sus tinteros y nos trasladaron al papel.

Estáis invitados a ver los resultados. Bienvenidos al mundo de la poesía.

CARME FORNELLS I SALA

El dia 22 de desembre els nens i nenes de P3 vam anar al teatre a veure l'Obra dels Pastorets, en la què hi sortien les nostres senyoretes i professors. Ens va agradar moltíssim. Vam picar de mans amb les cançons, vam riure i ens van espantar una mica els dimonis!!!

El dia 23 de desembre vam venir disfressats a l'escola d'alguns personatges que hi ha al pessebre. Estàvem molt guapos i guapes de pastorets i pastoretes, de dimonis, d'angelets, de reis de l'Orient,... Vam fer una festa al gimnàs, en la qual totes les classes d'Educació Infantil vam cantar les Nadales que ens havíem preparat i vam ballar una estona. A la tarda vam berenar coca amb xocolata per arribar al fi de festa.

Els nens i nenes de P3 hem fet un espantaocells pel nostre hort. El vam vestir amb una camisa, uns pantalons, un barret i un buf perquè no passi fred. I entre tots li vam buscar un nom, en Parrac. Tots junts el vam anar a plantar a l'hort perquè el vigili. D'aquí uns dies anirem a visitar-lo.

Durant les dues últimes setmanes del primer trimestre, els alumnes de 4rt d'ESO van estar realitzant la Recollida de Joguines que des de fa anys es celebra a l'escola. La setmana del 8 al 12 de desembre, alguns alumnes van passar per les classes de primària, secundària i batxillerat, per aclarir alguns aspectes sobre les joguines que es podien portar, demanar que les portessin en bon estat, i recordar que les joguines que necessitessin piles les haurien de portar incloses. Als alumnes d'infantil van ser les seves professores qui els hi van explicar el funcionament de la campanya.

La setmana següent els alumnes de 4rt es van encarregar d'anar a les classes a recollir totes les joguines que els nois i noies havien portat, i les van anar guardant per llavors el dia 22 tot el curs portar-les a Taialà, on es troba el magatzem de la Creu Roja.

Voldríem agrair la col•laboració de totes les famílies ja que vàrem recollir una gran quantitat de joguines que de segur van fer feliços a molts nens i nenes de girona.

Clàudia Mojal i Mar Brugada

4t d'ESO

Dimarts 27 i dimecres 28 farem la segona trobada dels grups FEAC.

Els documents i temes de treball els trobareu penjats a l'apartat de "materials".

VISITA A LA SAGRADA FAMÍLIA: UN TEMPLE AMB MOLTS ANYS D'HISTÒRIA

L'últim dia de curs del 1r trimestre, els alumnes de 4t d'ESO, vam assistir a l'excursió de final de trimestre que, en aquest cas, es corresponia amb la "VISITA A LA SAGRADA FA-

MÍLIA" de Barcelona.

Vam trobar-nos tots els alumnes a les 7:45 al pàrquing de l'escola, disposats a marxar amb els dos autobusos que ens acompanyaven. Un cop dins Barcelona, al costat de la Sagrada Família, van deixar-nos 30 minuts per esmorzar.

Tot seguit començaria la visita guiada. Diferents guies ens anaven explicant i il·lustrant amb tauletes digitals les diferents parts que constituïen el meravellós temple, així com les figures que hi havia en el mateix, els colors que va utilitzar Gaudí, les tècniques de construcció i l'arquitectura bàsica, el canvi d'arquitectes en el inicis de la construcció en una zona voltada de camps i, finalment, el procés que encara falta per tal que s'acabi de col·locar definitivament la creu a la Torre de Jesús (2026).

Per acabar, vam tenir dues hores de temps lliure per passejar amb els amics i amigues per la ciutat i anar a dinar dins la màgica Barcelona. Vam agafar de nou els autobusos i, a les 5, tornàvem a estar al pàrquing del col·legi altre cop.

Va ser una visita INOBLIDABLE i FENOMENAL;

IMPRESCINDIBLE de fer un cop a la vida!!!

Adrià Burgell Barceló

4t d'ESO B

29/12/2014

INTERCANVI ESCOLAR MARISTES GIRONA - KAUFMÄNNISCHE SCHULEN OFFENBURG (tercera edició)

El diumenge 14 de desembre, alguns alumnes de 4t d'ESO, vam agafar un avió cap a Offenburg per realitzar la primera part de l'intercanvi de la matèria optativa d'alemany.

Només d'arribar a l'escola, pares i alumnes ens van donar una gran benvinguda i ens van rebre amb un berenar molt dolç. Després de presentar-nos una mica, ens en vam anar amb la família corresponent per instal•lar-nos a la que seria la nostra casa durant l'estada.

El següent dia vam fer classe normal acompanyats dels alumnes d'intercanvi, alguns fèiem química en alemany, d'altres l'assignatura d'anglès o l'optativa d'espanyol. Abans d'acabar les classes però, els alumnes catalans, vam fer una escapada cap al centre de la ciutat per veure el mercat de Nadal i les botigues del voltant mentre fèiem un gimcana. Llavors van arribar els nostres companys i ens en vam anar cadascú a casa seva.

El dimarts, ben d'hora, els alumnes catalans vam agafar un tren cap a Freiburg, on ens tenien preparada una visita guiada per la Universitat. Allà, el professor encarregat de gestionar els estudiants d'Erasmus ens va insistir en la importància i la utilitat d'anar a l'estranger a estudiar i la importància i la tasca dels investigadors de les universitats. També vam conèixer la lectora de català, que ens va explicar alguns casos d'alumnes d'Alemanya que feien català. I també vam conèixer una estudiant d'Erasmus que ens va poder explicar de primera mà com és la vida a Freiburg. Al final de la visita, ens van portar pels mercats de Nadal i ens van explicar una mica d'història sobre la ciutat. A la tarda, alguns de nosaltres vam anar a Europa-Park (un parc d'atraccions) i d'altres vam quedar pel centre o vam anar a patinar sobre gel.

El dimecres vam anar tots junts, alemanys i catalans a Estrasburg per visitar el Parlament de la UE i el gran mercat de Nadal. Va ser molt interessant la xerrada i poder veure en directe com treballa la Unió Europea.

Dijous ens van preparar un esmorzar de comiat, una hora que no volíem que arribés. Però finalment ens vam haver d'acomiadar, fins al mes de maig. Finalment, després de visitar el mercat de Baden-Baden, voltar per la ciutat i esperar a l'aeroport, vam agafar el vol per tornar cap a casa i aterrar a Girona amb un gran record d'Alemanya i una experiència inoblidable.