Col.legi Maristes Girona - blog

Ens hem estrenat a Bugs Flat!

El Passat trimeste els alumnes de primer de primària vàrem començar a treballar a l'aula d'autoaprenentatge d'anglès, Bugs flat.  Pretenem desenvolupar les destresses de comunicació lingüística dels  nostres alumnes en anglès de manera integral, sistemàtica i en un entorn diferent de l'aula ordinària a més de formar alumnes autònoms i eficaços mitjançant el treball per racons.

Gaudim molt escoltant, parlant, llegint, escrivint i jugant en anglès gràcies a racons com Cinema, board games, audio-reading , writing. A més,  la Hannah, la nostra assistant de conversa d'enguany, sempre té alguna història divertida per explicar en el racó d'storytelling.

Tot seguit us mostrem un petit recull fotogràfic.

Dins les activitats de la setmana solidària, avui hem fet l'esmorzar solidari. Hi hem participat professors i alumnes a partir de cinquè de primària. Els entrepans els han preparat nois i noies de primer de batxillerat a primera hora i estaven boníssims.

S'han recollit 1144 euros que seran pel projecte de l'escola MAALUM de Tanzània. En Xavier i la Montse, encarregats del bar col•laboraran amb el 10% de la recaptació d'avui. GRÀCIES A TOTS ELS COL.LABORADORS I SOLIDARIS PER FER-HO POSSIBLE.

El dilluns vint-i-tres vam començar el nostre projecte amb unes activitats al centre per tenir la mínima informació del que anàvem a fer-hi i algunes característiques de la zona, i el dimarts ja vam dirigir-nos cap a Planes de Son, on durant quatre dies vam estar-hi allotjats. Allà, vam aprendre moltes coses noves, com per exemple, els animals que hi ha als Pirineus, el parlar de la zona, astronomia entre d'altres coses. Però no tot va ser treball, sinó que també vam fer un munt d'activitats com les raquetes de neu, que va ser una veritable aventura, o el bingo! A més a més, vam tenir molt de temps lliure per poder sortir a jugar amb la neu o estar-nos dins l'edifici amb els amics o amigues. Tot i el llarg trajecte amb autocar, que ens va ocupar gairebé dos dies, la setmana ens va passar molt ràpid i vam passar-nos-ho molt bé. Va ser una bona experiència que crec que molts repetiríem!

Per més informació fes clic a la imatge.

Aquest any tot el cicle d'Infantil ens hem acomiadat del trimestre amb una festa plena de jocs i activitats. El conillet de Pasqua ha vingut a l'escola i ens ha preparat proves, un cop superades hem aconseguit trobar el regal que ens havia deixat PIRULETES DE XOCOLATA!!!!

El passat dimarts 24 de març els alumnes de 4t ESO (aproximadament 60 alumnes) vam anar de treball de síntesi durant quatre dies al Delta de l'Ebre. Ens vam allotjar a l'hotel Corona de Tortosa que té 3 estrelles .

Aquesta va ser una sortida en la qual vam aprendre diverses activitats com ara:

perxar ( forma tradicional de navegació fluvial amb un llarg pal ), piragua o escalada (triaves l'opció que volies) , vela , ciclisme, tir amb arc. Gracies a aquestes activitats podem millorar la practica en grup i aficionar-nos a alguna activitat .

A part de fer esport, també vam fer diverses visites guiades com per exemple, el primer dia vam visitar la ciutat de Tarraco , on ens van explicar la historia i els diferents monuments que hi ha (amfiteatre , torres ,etc.). Al Delta, quan estàvem fent l'activitat de ciclisme, fèiem algunes parades en las quals descansàvem i ens explicaven la diversitat d'espècies que podem trobar de fauna i de flora. Vam anar a l'observatori de Roquetes en el qual vam poder aprendre més sobre la meteorologia , ja que ens vam dividir en dos grups cada un guiats per un físic.

La majoria de vegades, menjàvem a l'hotel, menys el dia que vam fer perxa , ja que vam dinar en una casa típica del Delta de l'Ebre ,el sostre estava decorada de diferents xarxes de pesca i algunes bicicletes antigues.

Va ser una bona experiència de la qual vam sortir molt contents!

Verónica Abascal

Sovint ens deixem impressionar pel que podem veure amb una simple mirada. En aquest sentit, Girona és un exemple de ciutat romana desconeguda per molta gent, que no sap què hi ha més enllà d'uns quants anys d'història.

Dijous 19 de març, els alumnes de Llatí de 4t d'ESO i 1r de Batxillerat ens vam endinsar pels carrers de la nostra ciutat, tot resseguint els llocs més emblemàtics de l'antiga Gerunda, delimitada per la gran muralla, construïda pels romans.

La sortida constava de dues parts: la primera era un itinerari per l'antiga ciutat per tal de conèixer i apreciar les mostres de patrimoni arquitectònic romà que encara es conserven a Girona. Gràcies a la visita vam poder aprendre molts detalls de la història de la nostra ciutat, com per exemple que va ser creada sobre la Via Augusta, que era l'eix de comunicació amb l'Imperi Romà; en la segona part vam fer un taller en el qual vam poder experimentar en primera persona la construcció d'una calçada romana.

Va ser una visita molt interessant que ens ha permès conèixer molts detalls sobre l'origen i la construcció de la nostra ciutat, l'antiga Gerunda.

Paula Diudé, Andrea Pérez i F. Xavier Martínez

L'últim dia abans de Setmana Santa, el 27 de març, els alumnes de 4t de Primària vam anar a visitar la planta depuradora i la potabilitzadora d'Empuriabrava. Uns monitors ens van explicar tot el procés pel qual passa l'aigua des que l'agafem de la natura, la netegem i la fem potable, la consumim, i com, després d'haver passat per la depuradora, la retornem de nou a la natura. Vam entendre per què és tan preuada l'aigua i per què hem de ser responsables a l'hora de fer-la servir tant a casa com a l'escola. Per cert, a la depuradora ens vam haver de tapar el nas de la pudor que feia l'aigua que ha de ser tractada... Després de dinar, com que ens va fer un dia magnífic, vam anar als aiguamolls de l'Empordà, on vam poder veure daines, cigonyes, tortugues i altres animals que viuen protegits en aquest parc i que beuen l'aigua que, gràcies a la depuradora, està més neta del que hauria estat si l'haguéssim retornat a la natura sense haver passat abans per aquesta planta. Un consell: tanqueu l'aixeta mentre us renteu les dents!

Els darrers 3 i 4 de març els alumnes de 1r d'ESO vam anar a Llinars del Vallès per dur a terme unes jornades de convivència i reflexió amb els companys. Anàrem amb tren fins allà i tot just arribar a la casa, vam esmorzar. Seguidament, deixàrem les maletes a una sala, per començar les dinàmiques que ens permetrien conèixer millor els nostres companys d'escola. També vam poder gaudir de temps lliure entre les activitats i els àpats. Després de dinar, vam començar els tallers de la tarda : collage, representacions teatrals, interpretar cançons, ...

Cap allà les 19h ens vam instal•lar a les habitacions i llavors vam anar a la capella per dedicar uns moments de reflexió. Un cop finalitzat, va ser l'hora de sopar i tot seguit ens vam preparar pel joc de nit. En tornar del bosc, vam fer ressopó i vam pujar a les habitacions per anar a dormir. Al matí següent vam aixecar-nos aviat per tal de recollir les habitacions, fer maletes i anar a esmorzar. Tot seguit, vam acabar les últimes dinàmiques i vam tenir una estona de temps lliure. Després de dinar, vam agafar les maletes i vam tornar amb autobus cap a Girona.

Vam poder gaudir d'un parell de dies especials en què vam compartir molt bons moments amb els amics i companys!