Col.legi Maristes Girona - blog

Benvolguts pares,

Els nens/es d'Infantil us varem fer un gran regal de final de curss amb el festival. Aquí teniu un resum de les petites estrelles d'Infantil en acció.

Equip d'Infantil

Veure els vídeos

El passat dia 11 de juny els nens i nenes de P3 vam anar d’excursió a passar el dia a la Granja-Escola les Orenetes de Borrassà. Vam veure, tocar i donar menjar a alguns animals. I fins i tot, vam poder muntar a en Wembley, el poni de la casa. Va fer un dia d’estiu, però ens vam remullar sota els aspersors i les fonts... El menjar era boníssim i de postres un bon gelat. Va ser un dia rodó!

Al llarg d’aquest curs hem treballat el lema: SEMBRA ESPERANÇA.

Abans no marxem de vacances, amb els alumnes volem recordar moments i vivències del curs. El G. Ramon ens ha preparat aquest vídeo amb les dues cançons del lema. Les imatges són activitats de tot el curs des dels més petits fins als alumnes de Batxillerat.

Un bon record d’un any de bona collita.

“Hem d’abonar, regar i cuidar les nostres llavors. Hem de treballar l’Esperança. La petita llavor esdevindrà un arbre gran i no només per donar fruit, sinó perquè els ocells s’hi sentin acollits i reposin en les seves branques.

Sembrarem i no sempre trobarem el fruit que esperem. El més important és l’acció de sembrar gratuïtament i compartir el bo i millor de nosaltres mateixos. Hem de tenir cura del nostre interior com si fos un jardí que cal abonar, regar i del que cal treure les males herbes. Cal fer que el nostre entorn sigui un jardí més bo on viure i gaudir de la VIDA.”

(Document Marc Lema 2013-14)

L'Aula d'Acollida no és un lloc on ens donem moltes abraçades, que no estaria de més en els temps que corren...

En Gerson, un alumne de l'Aula d'Acollida, ens ho explica de la següent manera: - és un lloc on van els alumnes que venen d'altres països i que no saben parlar català (...) i aprenem tots junts amb en Manel i en Miquel-

En Mahamadou ens explica que l'aula té quatre ordinadors petits per treballar online amb Galí i edu36.cat.

Enguany els alumnes que han passat per l'aula, ens diu Gurjot, - són d'altres països com: Índia, Colòmbia, Gàmbia, Hondures i Costa Rica -. S'oblida de dir que també hi ha una noia, la Vanessa, d'EEUU (Chicago) que també va participar en la Cançó Resposta d'enguany. També ens diu, Gurjot, que li agrada que fem jocs i pòsters per Sant Jordi o de plantes.

En Juan David és de Colòmbia i fa un apunt molt interessant quant ens diu: - tenim un espai per aprendre, integrar-nos i compartir amb els altres companys que arriben d'altres països-. La La Valeria, per la seva banda, ens diu: - l'aula d'acollida ens ajuda també per ser més sociables amb les altres persones-. Una frase senzilla però amb molt de contingut i de debat constant a la nostra societat.

No voldríem deixar d'esmenar tampoc a Yudennis ni a Ousman que com la resta, se senten integrats a la nostra cultura.

L'últim dia de curs, ens reunim tots i aportem, dins de les nostres possibilitats, plats típics de cada país. Poden ser primer plats, postres, begudes... És com la fira de tastets però internacional.

Molts d'ells ja no ens veurem més però ens quedarà per a tots el record de que sí és possible conviure tots junts malgrat les nacionalitats, les creences religioses o qualsevol excusa que s'hi vulgui posar per aixecar fronteres humanes. Seriem egoistes si diguéssim que els professors que hem estat a l'aula d'acollida no hem après del que és la convivència entre cultures. És possible.

GIRONA -

Començava la semana del Projecte de Recerca a Girona. Una setmana diferent, per aprendre coses noves i gaudir d'uns dies sense deures. El primer dia vam veure una pel.lícula, Soldados de Salamina. L'endemà vam aprofitar el matí per anar a fer una visita molt interessant al museu del cinema, un viatge cinematogràfic a través del temps. La segona part del matí vam anar a l'exposició de mòmies a la Fontana d'Or.

El dimecres ens vam quedar a l'escola per fer una mica d'esport i veure una presentació de l'arquitecte gironí Rafael Masó, cosa que ens va servir per dijous, que vam fer un recorregut per Girona i veure els nombrosos edificis fets per ell.

Per finalitzar aquesta setmana vam fer una excursió a la Vall de Sant Daniel mentre veiem la fauna i la flora de la nostra magnífica ciutat.

Nora Burrassó

DELTA DE L'EBRE –

Els alumnes, que vam fer el Projecte de Recerca al Delta de l'Ebre, vam poder gaudir d'un temps magnífic i realitzar les activitats proposades prèviament pels tutors del curs. La primera parada després de sortir de Girona va ser Tarragona, on vam visitar l'amfiteatre romà i una part del circ.

L'endemà vam fer una visita guiada al Parc Natural del Delta de l'Ebre en BTT, on vam poder gaudir del paisatge i el clima, i a la tarda perxar. El dijous vam fer travessia en piragua per l'Ebre, una activitat que ens va agradar molt, i posteriorment una visita a l'observatori de l'Ebre. Divendres, el dia de tornada a l'escola, vam aprofitar-lo al matí per fer una petita iniciació a la vela a St. Carles de la Ràpita, on vam dinar. Al capvespre vam arribar a Girona, al col•legi.

Jordina Solé

Els alumnes de 1r d’ESO han participat en l’acte de cloenda amb motiu del Dia Mundial sense tabac. Juntament amb les altres escoles participants, ens vam aplegar a l’Auditori per recollir els premis als diferents concursos proposats: pòsters, auques, cartes, poemes... Vam poder escoltar els textos guanyadors i també vam poder veure uns espectacles musicals a càrrec d’alumnes de la ciutat. I, sobretot, remarcar un cop més els perjudicis del tabac per a la nostra salut.

Els alumnes de 4t de Secundària dins el programa de la matèria de Religió han fet un recorregut matinal els dies 19 i 20 de maig (en dos grups diferents) per diferents indrets de la nostra ciutat. L'objectiu era conèixer les petjades de la religió cristiana i la vida actual de diferents comunitats.

La primera visita va ser a les Clarisses Caputxines. Una petita comunitat contemplativa situada prop de S. Feliu, que ens va permetre conèixer com el carisma de Santa Clara perdura a la nostra ciutat. Posteriorment es visità la Basílica de Sant Feliu. Allí el més important eren els sarcòfegs paleocristians i la capella de Sant Narcís. A bon pas la ruta seguia per Sant Pere de Galligans, antic monestir benedictí i avui Museu d'Arqueologia. Després la visita a Sant Daniel on ens van explicar la història de la comunitat, com viu actualment i descobrir el claustre i l' església.

Pujant per un corriol des d'aquest punt vam arribar a Torre Gironella i des d'allí baixar a Sant Domènec: antic convent dels Dominics i avui Facultat de Lletres de la UDG. El Claustre i la Sala de Graus (antiga capella) ens van ajudar a descobrir la importància d'aquesta comunitat.

I per acabar, passant per l'antiga escola marista del Sagrat Cor, vam arribar a l'església del Sagrat Cor on els dominics ofereixen diferents serveis religiosos.

Un matí molt complet per descobrir com els seguidors i seguidores de Jesús de Natzaret han estat presents al llarg de la història a Girona i com segueixen actualment en diferents carismes i comunitats.

Benvolguts pares i mares: s'acosten les vacances d'estiu i el temps d'estar amb els nostres fills augmenta. Per tal que el podeu aprofitar al màxim us adjuntem algunes recomanacions que considerem, us poden ser útils. Bon estiu!