Les activitats complementàries a les escoles maristes

A les escoles maristes treballem perquè els infants i joves adquireixin les eines necessàries per entendre el món en què estan creixent i els acompanyem perquè esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i críticament en la societat plural, diversa, i en continu canvi, que els ha tocat viure i els oferim les eines i els pilars sobre els quals puguin construir amb èxit la pròpia personalitat i trobar el seu lloc al món. El segle XXI demana capacitats i habilitats basades en el saber conèixer, saber fer, saber ser i saber conviure, pilars també del perfil competencial de l’alumne i de les cultures o substrat pedagògic definits al projecte “Maristes Xarxa Innovació”.
A les escoles concertades, disposem de les activitats complementàries que tenen la finalitat de facilitar el creixement i la maduració de l'alumnat en tots els aspectes de la seva personalitat, d’acord amb els objectius de l’educació integral definida, en el nostre cas, al caràcter propi de les escoles maristes, complementant així l’oferta de formació establerta en el currículum de cada etapa. Les activitats complementàries ens donen l’oportunitat de privilegiar aquestes “habilitats o capacitats del segle XXI”: l’educació emocional, l’expressió corporal, artística i musical, l’aprofundiment de l’anglès i d’una segona llengua estrangera, l’STEAM (tecnologia, robòtica, informàtica, ciències, matemàtiques), l’expressió oral i el parlar en públic, la resolució de conflictes i el programa filosofia 3/18 i l’emprenedoria. Aquests són alguns exemples de les activitats complementàries de les escoles de la xarxa marista. Una oportunitat més per educar per a un demà en constant transformació.