Des de les diferents associacions localitzades a les escoles maristes de Catalunya, tot un conjunt d’animadors i animadores voluntàries dediquen el seu temps a educar i acompanyar els infants i els joves setmanalment, en les trobades de grup i en altres moments forts al llarg del curs. Actualment, FAJMACOR agrupa 7 associacions de diferents escoles maristes de Catalunya.
Tenim una visió cristiana de la persona, la conside-rem com una unitat en la seva totalitat, protago-nista de la seva pròpia història i amb un dinamisme existencial sempre en procés. En pensar en l’acom-panyament del seu creixement pensem en una visió de la persona que integra totes les seves dimensions: física, psicològica, afectiva, intel·lectual, moral, artística, social, espiritual... Entenem la persona com un ésser en relació, cridada a desenvolupar la seva co-munió amb el món, amb els altres, amb ell mateix i amb Déu.
En la nostra intervenció educativa ajudem a l’infant i jove a descobrir i desenvolupar aquestes quatre dimensions relacionals de la persona (jo amb mi mateix, amb els altres, amb el món i amb Déu). Amb aquesta finalitat agrupem en quatre pilars les capacitats que es volen desenvolupar en els infants i joves: la capacitat de ser lliure, la de viure la fraternitat, la de ser solidari i la de reconèixer-se fill o filla de Déu.
Persona Lliure: el desenvolupament d’aquesta capacitat promou una persona amb sentit crític davant la realitat. Una persona realista, autònoma, equilibrada, responsable, amb un autoconcepte ajustat i positiu, que és capaç de fer un esforç creatiu i donar respostes a situacions no previstes. Aquesta capacitat dota a les persones de recursos per a opcions de compromís amb les necessitats i amb la realitat.
Persona fraterna: el desenvolupament d’aquesta capacitat implica creure en l’acollida, el servei, la compassió solidària, l’escolta, el diàleg, l’acceptació de l’altre, el perdó i la comunicació. La persona capaç d’integrar i viure aquesta dimensió és capaç de compartir vida i béns, té un sentit de pertinença activa i de responsabilitat col·lectiva en el grup en el que creix. Tots aquests elements els viu amb qualitat humana però integrant-los cada cop més en la fraternitat cristiana i en la novetat de l’Evangeli de Jesús. La fraternitat entesa així es desenvolupa en algun tipus de comunitat de referència per la pròpia fe
Persona solidària: El desenvolupament d’aquesta capacitat implica promoure una persona amb sensibilitat social i ecològica, amb una visió del món i de la realitat en la que es fa conscient de les causes de les injustícies per comprometre’s solidàriament. Aquesta persona pren opció davant la realitat, denuncia, es compromet, aporta gratuïtat, fa un ús solidari dels béns i sap situar en el seu lloc el consum. La persona solidària s’integra en la realitat amb una nova visió social i política, en la que poc a poc s’anirà dibuixant l’estil de Jesús de Natzaret que fa de la seva vida una vida per als altres
Persona filla de Déu: El desenvolupament d’aquesta capacitat implica arribar a experimentar en la pròpia vida el projecte de la Bona Notícia de Jesús. Reconèixer-se fill/a de Déu és veure en cada persona el lloc de trobada amb Déu. Per integrar aquesta capacitat cal creure en el treball de l’interioritat i la pregària, en l’admiració com a signe de la gratuïtat i en la lectura creient de la realitat.