Inici | Notícies | MXI 21-24: Innovació sostinguda, sostenible i en xarxa!

MXI 21-24: Innovació sostinguda, sostenible i en xarxa!

11.10.2021

Com volem avançar en el projecte MXI? En què hem de posar l’energia? Iniciem un espai de cocreació!

El dimarts 5 d’octubre va haver-hi la primera trobada MXI del curs escolar. Hi van ser les comissions d’innovació, alguns caps d’estudis, directores i directors. També hi van voler ser membres del Patronat de la Fundació Champagnat, conscients de la importància que té aquest moment en el projecte.

La trobada tenia dos propòsits:

  • Adquirir una perspectiva de futur per a MXI en els propers tres anys, i
  • Re-conèixer els objectius per al curs 21-22, en concret.

Quant a la presa de perspectiva, ens proposem, d’una banda, fer de la innovació un procés sostingut i sostenible per a una veritable transformació educativa. D’una altra banda, aprofundir en el treball en xarxa, a aprendre’n més, especialment com optimitzar l’aprofitament dels recursos pedagògics i el talent existent.

S’han identificat 5 paraules clau per a enfocar aquesta perspectiva a tres anys:

CONNEXIÓ, VISIBILITZACIÓ, LIDERATGE, APRENENTATGE i SOSTENIBILITAT

Els participants a la trobada van deixar-se inspirar per aquestes paraules i van dialogar sobre la seva importància, enriquint-ne el seu significat per a MXI. També van suggerir altres paraules a tenir en compte: acompanyament, formació, unió, identitat marista... entre d’altres. Va ser una manera d’anar-se apropiant del projecte i d’anar reconeixent els eixos principals de les properes passes.

Per començar a aterrar, es va presentar el procés de cocreació que concretarà el que les paraules inspiren. Així, els propers 2 i 9 de novembre i l’11 de gener seran matins de trobada i treball per generar idees, fer propostes i elaborar un full de ruta que ens ajudin a avançar. Així, entre totes i tots, dibuixarem el camí que volem seguir.

 

Pel que fa als objectius d’aquest curs, es concentren en dos:

  • Sistematitzar a nivell d’escola i de xarxa els processos que porten a ser innovadors en l’àmbit de la transformació educativa.
  • Avançar vers la visió del model pedagògic que cada centre s’ha donat, d’acord al perfil de sortida de l’alumne que tenim compartit totes les escoles i les propostes pedagògiques que li són coherents.

 

 

Compartir