Entregats els Premis Jean Baptiste Montagne d’innovació educativa

Durant les últimes setmanes, els guanyadors dels Premis Jean-Baptiste Montagne han rebut els guardons respectius. Aquests premis reconeixen les experiències innovadores i les bones pràctiques a les obres educatives de la Província L’Hermitage (Catalunya, França, Grècia i Hongria). Llorenç Claramunt, representant del Consell de Missió que va decidir la concessió dels premis, ha estat l’encarregat de repartir-los a les escoles i obres socials maristes de Catalunya.
El Primer Premi va recaure en l’equip de Pastoral de Maristes Anna Ravell de Barcelona, liderat per Ignasi Flores, pel treball “Procés participatiu sobre sostenibilitat”, un projecte amb doble vessant: potenciar el dret a la participació de l’alumnat, des de P3 fins a 2n de Batxillerat, i prendre consciència sobre la necessitat de tenir cura del planeta i de nosaltres mateixos/es a partir de la visió de l’ecologia integral. El segon i el tercer premi han anat cap a França i Grècia respectivament.
Els accèssits que han recaigut a Catalunya han estat per al Centre Obert Pas a Pas de Lleida, per al treball “El meu amic Mohamed”, un projecte de Joana Aran Domingo, Júlia Ges, Cristina Balsells i Marina Lafuerza per tal d’acompanyar els infants amb Trastorn de l’espectre Autista (TEA) en èpoques de canvis. A Maristes Igualada s’ha premiat el “Projecte Atenea”, de Maria Muntané , un enfocament digital per a les altes capacitats a l’Educació Secundària Obligatòria. A Maristes Rubí, l’accèssit va anar a parar a Raúl Cabús pel projecte “Espai Aprenentatge”, centrat a dissenyar espais pensant en els infants que l’habiten, i tenir com a resultat una aula que parli de la nostra metodologia i del nostre projecte educatiu.
A Maristes Champagnat (Badalona), l’accèssit ha recaigut en Jordi Vicente pel treball “Espai Crea”, una concreció real de la cultura “maker” (do it your self; fes-ho tu mateix/a) mitjançant un espai amb una programació de projectes, obert i en expansió. I, finalment, a Maristes Valldemia (Mataró) s’ha premiat amb un accèssit el treball d’Alexis Martín “Què passaria si...”, un exemple pràctic i aplicat sobre la metodologia educativa de l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP).
Enhorabona a tots els premiats!