Trobada Comunitat de Pràctica Aprenentatge Basat en Projectes

La Comunitat de Pràctica d’Aprenentatge Basat en Projectes continua la seva tasca en una segona trobada presencial. Durant el matí del dissabte 15 d’abril, vint-i-dos membres de la CdP es van trobar a l’escola Maristes Champagnat a Badalona per continuar amb el treball iniciat aquest any: l’avaluació de l’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP).
La Comunitat de Pràctica és un espai de participació voluntària dels educadors i educadores Maristes que té per objectiu indagar en el coneixement sobre l'aprenentatge basat en projectes, des de la pràctica, basats en el mètode reflexió-acció-reflexió.
En aquesta trobada es va generar un espai per a la reflexió sobre l’avaluació l’ABP, a través de diferents dinàmiques. La primera proposta va estar destinada a fer un Acrònim amb la paraula AVALUAR, tot reflexionant sobre “què vol dir avaluar”. A continuació algunes de les idees que van sorgir:
AVALUAR PER...
- Aprendre a superar-se
- Evidència d’aprenentatge
- Autoreflexió del procés d’aprenentatge
La segona proposta va venir acompanyada d’una petita presentació amb una fonamentació teòrica del que diuen alguns experts sobre l’avaluació de l’ABP, per poder generar un espai de debat en grups reduïts on es van abordar les WH questions sobre avaluació: what, where, who, when and how.
Un dels compromisos presos per part de tots els membres de la comunitat és fer xarxa i compartir entre els docents recursos i materials que poden ajudar als centres educatius a millorar la seva tasca basada en l’ABP. Seguint aquesta línia es va dur a terme un “mercat” de recursos, idees i estratègies que s’han posat en pràctica per avaluar. D’aquesta manera, dins de les plataformes de suport de la comunitat, hi ha tot un banc de material útil per transferir i aplicar als centres.
En aquesta ocasió es va poder gaudir, a més, d’una visita guiada pel centre, de la mà de la directora i l’orientadora pedagògica de Maristes Champagnat. Un moment molt ben valorat pels membres de la comunitat ja que van poder conèixer més a fons el projecte educatiu del centre, amb les seves metodologies i espais.
Finalment, es va dedicar una estona a reflexionar sobre la tasca desenvolupada al llarg de l’any per part de la comunitat. Els participants van compartir la seva satisfacció per tot el que s’ha estat treballant fins al moment. Fins hi tot es proposa poder fer una tercera trobada presencial per acabar de tancar i lligar temes tractats aquest any.
La tasca de la comunitat no acaba aquí, sinó que té una continuïtat de cara als propers cursos. L’equip dinamitzador posarà fil a l’agulla durant el mes de juny per plantejar i planificar aquesta continuïtat al llarg del proper curs.
Si voleu formar part de la comunitat i continuar aprenent sobre l'aprenentatge basat en projectes només cal que us poseu en contacte amb algun membre de la comunitat del vostre centre o bé envieu una sol·licitud de participació en el següent enllaç.