Afrontar reptes i l'aprenentatge al llarg de la vida

El 2024 es presenta com un any ple d'oportunitats i nous horitzons, i ens embarquem en una emocionant travessia per abordar els reptes comuns que afronten els centres de tota la nostra xarxa.
El context actual subratlla la urgència de fer evolucionar els nostres models educatius. Segons el pròleg d'EduTrends (juny de 2023), hi ha forces impulsores que estan remodelant el panorama educatiu: la Quarta Revolució Industrial, canvis demogràfics, la globalització i els efectes accelerats de la pandèmia de Covid-19. Aquestes disrupcions generen un entorn social incert i exigeixen que les persones, les polítiques i les pràctiques educatives s'actualitzin constantment per mantenir-se al dia.
A fi de respondre a aquestes necessitats i reptes, a la nostra fundació estem fent passos significatius cap a la implementació de projectes actualitzats. Aquests projectes s’estan dissenyant per repensar l'educació com un camí que cal recórrer en profunditat i de manera col·lectiva per promoure l'aprenentatge al llarg de tota la vida.
Segons el pròleg esmentat, repensar l'educació requereix canviar les nostres suposicions sobre el propòsit de l'educació i explorar el paper de totes les persones que participen en la institució educativa. Això implica cercar solucions disruptives que s'alineïn amb un enfocament d'aprenentatge continu i profund col·laborant estretament amb tots els membres de la comunitat.
Aquest any ens ofereix l'oportunitat d'avançar plegats cap a un futur educatiu més inclusiu, dinàmic i adaptatiu.
Maria Casanova, coordinadora de Maristes Xarxa d'Innovació