Inici | Notícies | Interioritat, reflexió, innovació: educadors maristes en continu aprenentatge

Interioritat, reflexió, innovació: educadors maristes en continu aprenentatge

31.01.2018

La Trobada d'Obres Educatives 2018 mou els maristes a avançar en xarxa

Els equips directius de les obres educatives de la província l'Hermitage (Catalunya, França, Grècia i Hongria) són a Notre-Dame de l'Hermitage, a prop de Lió, prenent part a la Trobada d'Obres Educatives (ROE) 2018. Els objectius de la Trobada són desenvolupar el sentiment de pertinença a la província, ser reconeguts com un cos carismàtic global i compartir les nostres bones pràctiques educatives i conèixer-nos millor.

Els participants a la ROE d'aquest any han estat convidats pel vicari provincial, G, Gabriel Villa-Real, a acollir les crides del Capítol general que es va celebrar el mes de setembre a Medellín (Colòmbia). Amb paraules del G. Gabriel, "anar descobrint com aquestes crides poden ser intuïcions, elements de discerniment per a la nostra vida comunitària". Les crides o desafiaments que es van reconèixer en el XXII Capítol general són:

  • Enviats a ser una família carismàtica global, far d'esperança en aquest món turbulent.
  • Ser el rostre i les mans de la tendra misericòrdia de Déu.
  • Inspira la nostra creativitat per ser constructors de ponts.
  • Caminar amb els infants i joves que són als marges de la vida.
  • Respondre amb audàcia a les necessitats emergents.

Però aquesta no és l'única invitació de la Trobada d'Obres Educatives. Els participants han estat convidats, també, a emprendre un viatge d'anada i tornada per l'interior de la persona i treballar la interioritat.

La intenció, des dels equips de Pastoral, és que en un futur no gaire llunyà, els diferents països que integren la Província treballin la interioritat de manera similar, a partir d'un Marc Comú que s'està elaborant, del qual se n'ha presentat l'estructura i els pilars bàsics. Jordi Vicente, membre de l'Equip de Pastoral provincial, ha explicat que els educadors tenen tres reptes per endavant en aquest terreny: "com donem respostes a un món hiperconnectat, com eduquem la interioritat com a docents, i com acompanyem els infants i joves per donar sentit a les seves vides (la nostra missió com a maristes)".

Aquest Marc Comú provincial vol ajudar els educadors a definir la interioritat i a donar eines per acompanyar el creixement de nens i joves. Segons les persones que integren l'Equip de Pastoral, "la interioritat és aquest espai de consciència que hi ha entre jo i les coses, entre jo i els altres, entre jo i la meva realitat, entre jo i el transcent, Déu". Per això, expliquen, cal saber copsar que la interioritat té un paper transversal en el creixement de la persona. També en aquest àmbit treballem en xarxa.

Jordi Vicente presentant el Marc Comú d'interioritat

Compartir