Inici | Notícies | "Aprendre a través del joc i l'experimentació és molt més ric i és de per vida": segon webinar marista amb els Neurodinàmics!

"Aprendre a través del joc i l'experimentació és molt més ric i és de per vida": segon webinar marista amb els Neurodinàmics!

7.05.2020

Un bon dia, un grup de mestres del col·legi Maristes Igualada, arran de formar-se  en neuroeducació a la Universitat de Manresa, s'engresquen i decideixen constituir-se en el grup Neurodinàmics. I què fan? Doncs posen en pràctica els coneixements adquirits a la Universitat i apliquen determinades experiències a l'aula, a totes les etapes: des de nens d'Infantil fins a alumnes de Secundària. Què experimenten, amb la neuroeducació? Doncs, per exemple, que "el cervell és plàstic", que "les xarxes neuronals que no s'activen s'eliminen", o bé que "els neurotransmissor afecten el nostre estat anímic"... El resultat, segons la seva experiència, no pot ser més satisfactori.

Tot això ho han explicat l'Anna, la Clàudia, l'Enric, l'Íngrid, la Maritxu, Marga i la Núria, integrants dels Neurodinàmics, relatant diverses experiències amb els nens, en el segon webinar marista, "Connexions neuronals i aprenentatge" del cicle que l'Equip d'Educació ha programat per a aquestes setmanes i que ha estat seguit en directe per prop de 90 persones.

A través de les experiències que ens han explicat els Neurodinàmics hem pogut captar la importància de la neurociència, que ens convida a buscar un aprenentatge basat en l'experiència i en les emocions. Per exemple, els nens aprenen a través dels jocs o de les experiències concretes perquè hi troben plaer o perquè experimenten sense saber que estan adquirint determinades habilitats.

Pots continuar llegint la crònica sencera clicant en aquest enllaç, que et porta a la web maristesxarxainnovacio.

 

Compartir